Wrzesień

Wrzesień

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
Integrowanie się z grupą rówieśniczą.
Poznanie topografii przedszkola.
Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
Poznawanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
Wdrażanie do zgodnej zabawy w małych grupach, dzielenie się zabawkami. 
przestrzenią do zabawy; równe traktowanie wszystkich kolegów.
Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.
Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policja. 
Poznanie pracy policjanta, lekarza, pielęgniarki – atrybuty zawodów.
Opanowanie umiejętności prawidłowego mycia rąk i zębów.
Poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała.
Nazywanie stanów emocjonalnych; rozpoznawanie ich na podstawie mimiki.
Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią w sadzie.
Kształtowanie umiejętności nazywania owoców krajowych i zagranicznych.
Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.
Kształtowanie umiejętności rozróżniania podstawowych figur geometrycznych.
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Układanie krótkich zdań na podany temat.
Kształtowanie analizy i syntezy sylabowej wyrazów.
Nauka piosenek i pląsów.
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Wiersz do nauki:

MUCHOMOREK
Miły muchomorku powiedzieć mi musisz
Gdzie kupiłeś taki śliczny kapelusik?
Moja wiewióreczko chętnie Ci odpowiem
Ja go nie kupiłem –wyrósł mi na głowie.


Piosenka do nauki: "Na skrzyżowaniu"

Zielone światło jak liść zielone, teraz przejść mogę
Na drugą stronę, i trzymam mocno mamę za rękę,
nucąc wesoło swoją piosenkę.
Ref. Światła drogowe znaki nam dają , światła drogowe
        Do nas mrugają, i teraz głośno powiem wam:
        Nigdy przez ulicę nie przechodzę sam.
Czerwone światło jak mak czerwone. Stop! Nie
Przechodzę na druga stronę. Cierpliwie czekam i mamy rękę
Wciąż mocno trzymam nucąc piosenkę.