J. angielski

J. angielski

1.Krótka prezentacja o częściach garderoby do obejrzenia oraz odsłuchania: https://www.youtube.com/watch?v=Q_EwuVHDb5U
 
2. Piosenka do odsłuchania  „Today I’m wearing” (Dziś jestem ubrany w …)
https://www.youtube.com/watch?v=FIo1_1-xg60


clothes1clothes2


W ramach dzisiejszych zajęć z języka angielskiego przesyłam dla dzieci świąteczne nagrania do odsłuchania :
 
  1. https://www.youtube.com/watch?v=qvd78BKFOf0
  2.  https://www.youtube.com/watch?v=nfquwFBWPXI
 
SŁOWNICTWO DO UTRWALENIA TO:
EASTER (ISTER)-  Wielkanoc
Easter basket (ister basket) – koszyczek wielkanocny
Bunny (bani) – króliczek
Easter egg (ister eg) - pisanka
 
 



Drodzy Rodzice
Kochane Dzieci

Dziękuję za kolejny rok naszej wspólnej nauki języka angielskiego , mam nadzieję, że sprawiła ona dzieciom wiele radości, dzięki czemu uczenie się tego języka na późniejszych etapach edukacji będzie dla nich  łatwiejsze i przyjemniejsze. Dzieciom rozpoczynającym po wakacjach naukę w szkole podstawowej życzę, aby nauka języka angielskiego była dla Was zawsze wspaniałą przygodą, pamiętajcie,że znajomość języków obcych jest niezmiernie ważna , im częściej będziecie mieć z nim kontakt, tym łatwiej będziecie się nim posługiwać w przyszłości. 
Wszystkim życzę ciepłych , słonecznych i bezpiecznych wakacji.
Enjoy your holiday!

17 czerwca 2020 r.

Ponieważ zbliżają się wakacje, zapoznamy się dziś ze słownictwem związanym z tym tematem, na początek kilka słów wprowadzających , m.in. beach (plaża), sand (piasek), sea (morze), sun ( słońce) itd, :

https://www.youtube.com/watch?v=GXXPxP5NUSM
https://www.youtube.com/watch?v=ZSf3qjXSc4g

w piosence "Summer Song" pojawia się pytanie "What do you like to do in the summer?" ( co lubisz robić latem?):
https://www.youtube.com/watch?v=mVhh0oATqBI

kolejny filmik pt "Elly goes to the beach" ( Elly idzie na plażę) prezentuje słownictwo związane z wypoczynkiem na plaży, m.in. shells (muszelki), sandcastle (zamek z piasku), ice cream (lody):
https://www.youtube.com/watch?v=RZO0wcs7HYw

w poniższym filmiku dzieci powtarzają słowa związane z letnim wypoczynkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=-OwD7D4RlAM

latem  możemy aktywnie spędzać czas na świeżym powietrzu na plaży, w parkach , na boiskach a kolejny filmik wprowadza słownictwo związane z takim właśnie wypoczynkiem, m.in. swimming (pływanie), sunbathing (opalanie), ball games ( gry z piłką), itd:
https://www.youtube.com/watch?v=nQj-yUn7Xio

ostatni filmik to piosenka, w której pojawia się zabawny i ciekawy układ taneczny, zachęcam dzieci do wspólnej zabawy w rytm muzyki:
https://www.youtube.com/watch?v=hfZ-438DrIs

Dzieci młodsze po raz kolejny spotykają się z kotkiem Cookie, kangurzycą Lulu oraz kaczorem Denzelem, tym razem przyjaciele organizują piknik, przed którym Cookie sprawdza zawartość koszyka piknikowego, zadając Lulu pytanie "What have we got for our picnic?" (co mamy na nasz piknik?). Zobaczcie sami jak zakończyło się spotkanie przyjaciół w lesie i czy piknik był udany:
https://www.youtube.com/watch?v=qEi788oWqnA

proponuję ciekawe zabawy związane z letnim wypoczynkiem, gdy pogoda nie sprzyja spędzaniu czasu na  świeżym powietrzu, np. układanie puzzli online:
/www.digipuzzle.net/digipuzzle/summer/puzzles/jigsaw.htm?language=english&linkback=../../../education/summer/index.htm

gra w memo polegająca na szukaniu par obrazków:

https://www.digipuzzle.net/digipuzzle/summer/puzzles/memory.htm?language=english&linkback=../../../education/summer/index.htm

lub kolorowanki online:
https://www.digipuzzle.net/minigames/draw/summer.htm?language=english&linkback=../../education/summer/index.htm
https://www.frivcolor.com/color-online/free-printable-summer-coloring-pages-for-kids-1-90657/

oraz tradycyjne kolorowanki do drukowania:
https://www.e-kolorowanki.eu/kolorowanki-lato/letnia-kolorowanka-do-druku/
https://www.e-kolorowanki.eu/kolorowanki-lato/kolorowanka-lato-3/
http://www.kolorowanki.ugu.pl/wp-content/uploads/13.jpg



12 czerwca 2020 r.

Dziś poznamy słownictwo  związane z tematem "My Hobby"  (moje hobby). Na początek tradycyjnie kilka piosenek, odpowiadają one  na pytanie "What's your hobby, what do you like to do?"( jakie jest Twoje hobby, co lubisz robić?):


https://www.youtube.com/watch?v=tYNap8gVNK4
https://www.youtube.com/watch?v=nddRGDEKxA0

https://www.youtube.com/watch?v=90LfcLAjLiI
w powyższej piosence jest wymienionych kilka czynności, m.in. playing the guitar (granie na gitarze), swimming (pływanie), bike riding (jazda na rowerze), playing tennis (granie w tenisa), reading books (czytanie książek ), cooking (gotowanie), singing (śpiewanie ), fishing ( łowienie ryb), drawing ( rysowanie), dancing (taniec) 

w kolejnych filmikach przedstawione są nazwy czynności poprzedzone słowami " I like"( lubię)

https://www.youtube.com/watch?v=QZ_1SAdy0jk
https://www.youtube.com/watch?v=bYeZKzHV0Hs
https://www.youtube.com/watch?v=N1o4oOXLOZc

w poniższym filmiku zadaniem dzieci jest odgadnąć jaka czynność ukryta jest pod niebieskim tłem:
https://www.youtube.com/watch?v=i7s9wWNkOpc

Dzieci młodsze po raz kolejny przywitają się z bohaterami z lasu, w historyjce pod tytułem "Can I have a pet"? kotek Cookie chce kupić zwierzątko, więc kangurzyca Lulu proponuje mu pajączka (spider), rybkę (fish), ptaszka (bird), żółwia (turtle) i królika  (rabbit), lecz Cookie uparcie twierdzi ,że chce duże zwierzątko  ( I want a big pet!). Sprawdźcie sami , jakie zwierzątko ostatecznie wziął kotek i czy nareszcie był zadowolony:

https://www.youtube.com/watch?v=EUEjyjsd_CA

Proponuję kolorowanki, które przedstawiają różne sposoby spędzania wolnego czasu :
online:

https://www.kolorowankimalowanki.pl/kolorowanka-hobby-pingwiny_6000.html
oraz tradycyjne do wydruku:
https://togethermagazyn.pl/lego-friends-kolorowanki/
https://drukowanka.pl/kolorowanka/chlopiec-jako-malarz/
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/tata-i-syn-lowiacy-ryby


3 czerwca 2020 r.

Dziś poznamy słownictwo związane z uczuciami i emocjami.  W pierwszy filmiku  "How are you" (jak się masz?) zaprezentowane są słówka: happy (szczęśliwy), sad (smutny), angry (zły), tired (zmęczony), hungry (głodny), które dodatkowo pokazane są w formie ruchowej, co pozwoli dzieciom szybciej zapamiętać ich znaczenie:

https://www.youtube.com/watch?v=fMR8Hr9Xby4

może być to również zachęta do wspólnej zabawy z dzieckiem, pokazujemy gestem jeden z wyrazów, a zadaniem dziecka jest odgadnąć jakie słówko prezentujemy

kolejna piosenka to  nowe słówka opisujące emocje: surprised (zaskoczony), scared ( przestraszony), shy (nieśmiały), sleepy (śpiący):
https://www.youtube.com/watch?v=a1NIWCr0R-k

w poniższym filmiku zadaniem dzieci jest odgadnąć co czuje dziewczynka w przedstawionych sytuacjach:
https://www.youtube.com/watch?v=dOkyKyVFnSs

w kolejnych dwóch  filmikach dzieci powtarzają na głos słówka związane z uczuciami :
https://www.youtube.com/watch?v=zEk48QQSPo4
https://www.youtube.com/watch?v=37w9JjUWN30

następna piosenka wprowadza pełne zdanie, którym możemy opisać jak się czujemy w konkretnej sytuacji:
I'm feeling happy (czuję się szczęśliwy), I'm feeling sad( czuję się smutny), I'm feeling surprised (czuję się zaskoczony), I'm feeling tired (czuję się zmęczony), I'm feeling excited ( czuję się podekscytowany), I'm feeling hungry (czuję się głodny), I'm feeling proud (czuję się dumny)
https://www.youtube.com/watch?v=1UHtQ4r-rN8

nowe słownictwo możemy także powtarzać wraz z nazwami kolorów, śpiewając piosenkę:
https://www.youtube.com/watch?v=iyQbmRm3TXU
ta sama piosenka, lecz dodatkowo zaprezentowana w formie ruchowej, dzięki czemu dzieci lepiej zapamiętają znaczenie słów związanych z emocjami i uczuciami
https://www.youtube.com/watch?v=Q5Ief_KEysA

na koniec filmik , w którym dzieci nauczą się, jak samodzielnie "narysować " emocję lub uczucia, wystarczy kredka i kartka papieru aby każdy mógł zaprezentować  szczęśliwą, smutną lub zdziwioną minę:
https://www.youtube.com/watch?v=KL8qMr_g5zg

Dzieci młodsze zapraszam na kolejne spotkanie z przyjaciółmi, dziś kotek Cookie i kaczor Densel towarzyszą kangurzycy Lulu w przygotowywaniu ciasta. Nasza niebieska przyjaciółka dodaje kolejne składniki , lecz kotek w pewnej chwili wpada na dość oryginalny sposób na udekorowanie gotowego tortu...  przekonajcie się sami ,czy jego pomysł spodobał się pozostałej dwójce zwierzątek:
https://www.youtube.com/watch?v=ZKozbmcuiyI

proponuję kolorowanki lub prace do wykonania, w pierwszej dzieci rysują własną interpretację emocji: sad ( smutny), happy  (szczęśliwy), angry (zły), tired (zmęczony)
https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/grammar/adjectives/feelings/8209
https://www.frivcolor.com/color-online/emotion-happyblank-101758/
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/zestaw-emoji
https://eduzabawy.com/kolorowanki-do-drukowania/kolorowanki-emocje-dziewczynka-9-szablonow/


27 maja 2020r.

Dziś tematyka "rodzinna", na początek kilka piosenek wprowadzających słownictwo związane z rodziną:

https://www.youtube.com/watch?v=d_WQEw13TCo
https://www.youtube.com/watch?v=FHaObkHEkHQ
https://www.youtube.com/watch?v=rYnvnf5XRk0
https://www.youtube.com/watch?v=tL7CSJXNwCg

w kolejnym filmiku dzieci odpowiadają na pytanie "Who is it?" (kto to jest), może być to świetna powtórka poznanego słownictwa:
https://www.youtube.com/watch?v=zxePnzWRfvQ

proponuję krótką piosenkę o rodzinie, można się jej nauczyć i zaśpiewać wspólnie w domu, słowa są bardzo proste:"Father, mother, brother, sister, grandfather and grandmother too, we all live and help one another, as all loving families do" (tato, mama, brat ,siostra, dziadek i babcia, mieszkamy razem i pomagamy sobie nawzajem, tak jak wszystkie kochające się rodziny):
https://www.youtube.com/watch?v=Kjl5sPWcD-o

kolejna piosenka może być wykonywana wraz z prostym układem choreograficznym , zachęcam do wspólnej zabawy z dzieckiem:
https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

aby utrwalić słownictwo , proponuję gry online, w której zadaniem dzieci jest znalezienie par obrazków:
https://www.anglomaniacy.pl/familyMatching.htm#games
https://matchthememory.com/familymemorygame

dzieciom młodszym polecam kolejne spotkanie z naszymi przyjaciółmi zwierzątkami, tym razem Kangurzyca Lulu spotyka małą sowę, która poszukuje swojej mamy. Historyjka ta jest również okazją do nauki słów związanych z rodziną, mała sówka zadaje pytanie "Are you my mommy?" (czy Ty jesteś moją mamą ?), a kolejne przylatujące sowy tłumaczą, kim są (brother, daddy, sister, mommy - brat, tato, siostra, mama):

https://www.youtube.com/watch?v=u-G85zJ9bPc

na koniec kolorowanki online:
https://www.kolorowankionline.net/moja-rodzina
https://www.kizicolor.com/color-online/simple-joint-family-15203/
https://www.kizicolor.com/color-online/family-coloring-page-11-1706/
https://www.kolorowankimalowanki.pl/kolorowanka-rodzina-spacer_7861.html

oraz tradycyjne do wydruku:
https://www.przedszkola.edu.pl/kolorowanka-rodzina.html
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/szczesliwa-rodzina-0
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/szczesliwa-rodzina



20 maja 2020 r.

Dziś zachęcam do nauki słownictwa związanego z pogodą, uczymy się prostych zwrotów,np. It'cold ( jest zimno), It's hot (jest gorąco), It's windy (jest wietrznie),itd...

https://www.youtube.com/watch?v=CXKj7bm4Ops
https://www.youtube.com/watch?v=Z2biA1gczXs
https://www.youtube.com/watch?v=bPK6bp4_emU

w kolejnej piosence uczymy się zwrotu : What's the weather like today? (jaka jest dziś pogoda?)
https://www.youtube.com/watch?v=Jn7uAsLWXpk
pomocny będzie również filmik w którym dzieci mogą powtarzać słowa na głos:
https://www.youtube.com/watch?v=EYsOqNseS8s

w poniższych  filmach utrwalamy słownictwo związane z pogodą oraz ubraniami,  które wybieramy  w zależności od pogody:
https://www.youtube.com/watch?v=x5ErxOOtlYA
https://www.youtube.com/watch?v=g5UULVTf0mw

aby "odświeżyć " słówka opisujące ubrania, proponuję quiz, w którym dzieci muszą rozpoznać część garderoby:
https://www.youtube.com/watch?v=gQGwp7iNRCE

dzieci mogą samodzielnie pokolorować planszę do gry o tematyce związanej z pogodą, potem wystarczą pionki i kostka aby zagrać z rodzicami lub rodzeństwem, wygrywa osoba, która pierwsza pokona trasę od startu do mety, a zatrzymując się na kolejnych polach należy głośno wypowiedzieć słowo z odpowiedniego pola, np. sunny (słonecznie), windy (wietrznie), cloudy (pochmurno), rainy (deszczowo)...( osoba, która stanie na polu z drabiną, "wspina" się po niej do góry,skracając swą drogę po planszy, a gdy staniemy na głowie węża, niestety "zjeżdżamy" w dół, przez co nasza droga się wydłuży):
https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/vocabulary/weather/snakes-and-ladders/2755

kolejne zadanie  to dopasowanie odpowiednich ubrań do pogody, przyklejając w okienka obrazki z częściami garderoby:
https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/vocabulary/weather/what-should-i-wear-today/108116

Dzieci młodsze zachęcam do pooglądania kolejnej przygody naszych bohaterów, tym razem Cookie postanowił popływać , lecz woda okazała się za zimna... sprawdźcie sami, czy nasz kotek zdecydował się na kąpiel i czy był zadowolony...
https://www.youtube.com/watch?v=-FFl0723fkQ
aby lepiej zrozumieć słownictwo z historyjki dzieci mogą zaśpiewać piosenkę, dzięki której przypomną sobie części ciała, o których mówi Cookie, siedząc nad wodą:
https://www.youtube.com/watch?v=QA48wTGbU7A

Na koniec zachęcam do pracy kreatywnej, poniżej linki do kolorowanek o pogodzie :
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/rysuj-po-linii-deszcz/
http://bystredziecko.pl/kolorowanki-pogoda/
https://www.dla-dzieci.com.pl/kolorowanki/kolorowanki_pogoda-Kolorowanka_elementy_pogody.html
można także kolorować online:
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/wesole-sloneczko/#


13 maja 2020r.
Na początek zapoznajemy się z nazwami zwierząt, zarówno dzikich, jak i tych mieszkających  na  farmie:

https://www.youtube.com/watch?v=jzSzLFskqrs
https://www.youtube.com/watch?v=v5aVK0APPkU

w kolejnych filmikach dzieci  muszą przed upływem wyznaczonego czasu odgadnąć, jakie zwierzątko jest  rysowane na tablicy:
https://www.youtube.com/watch?v=lU3t91UUgF0
https://www.youtube.com/watch?v=70ugvRmq3KQ

w piosence "What is it?" (co to jest?) zadaniem dzieci jest rozpoznać , jakie zwierzę ukryte jest na obrazku, tym razem utrwalamy nazwy zwierząt - mieszkańców zoo, w drugiej części nagrania powtarzamy na głos nazwy zwierząt:
https://www.youtube.com/watch?v=s4loRyb3TS8 

polecam również filmik, w którym dzieci mogą posłuchać odgłosów zwierząt, oraz pooglądać zdjęcia, co również pomoże w zapamiętaniu nowego słownictwa:
https://www.youtube.com/results?search_query=animals++sounds+for+k%C4%B1ds

dzieci mogą również pobawić się w odgadywanie nazwy zwierzęcia, słuchając jego odgłosu, na ekranie pojawiają się dwa zwierzątka i należy wskazać to , które dziecko usłyszy:
https://www.youtube.com/watch?v=ucuXAYMYttc

dzieci mogą własnoręcznie pokolorować i wyciąć maski zwierząt mieszkających na farmie:
https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/material-type/fun-activities-and-games/masks-farm-animals/61808

można również przygotować kostki do zabawy z obrazkami zwierząt:
https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/grammar/nouns/farm-animals-dice/111464
https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/grammar/nouns/wild-animals-dice/111466
https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/grammar/nouns/pet-animals-dice/111465

proponuję również aby przygotować wspólnie z dziećmi karty do gry w memo ,drukujemy je, kolorujemy i wycinamy, a następnie szukamy pary zwierząt wśród wszystkich kart wymieszanych i odwróconych , tak, aby nie było widać ukrytych tam postaci. Za każdym razem, gdy dziecko odsłania obrazek musi głośno wypowiedzieć nazwę zwierzęcia, które odkryło ( myślę, że rodzice znają zasady tej zabawy:))
https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/vocabulary/animals/animals-memo-cards/62881

dzieciom młodszym polecam kolejne spotkanie z naszym przyjacielem Cookie, tym razem przypominamy sobie piosenkę o ubraniach:
https://www.youtube.com/watch?v=Bh_us-tSjAc

następnie oglądamy historyjkę, jaka przytrafiła się naszemu bohaterowi, gdy pomylił części garderoby, a Kangurzyca Lulu chciała mu pomóc, robiąc przy okazji wielki bałagan:)
https://www.youtube.com/watch?v=el1TwRwC0DY

na koniec tradycyjnie kolorowanki:
https://www.jakoloruje.pl/kolorowanki-do-wydruku.htm
https://www.kolorowankimalowanki.pl/kolorowanki-dzikie-zwierz%C4%99ta-w-afryce.html
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/zwierzeta-zoo

lub puzzle on line:
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/zwierzeta/217971-zwierz%C4%99ta-wiejskie


06.05.2020 r.

Dziś rozpoczynamy od wprowadzenia nazw produktów żywnościowych:
https://www.youtube.com/watch?v=lW5TXrKbsq4
https://www.youtube.com/watch?v=5tB9ZZBUcv4
https://www.youtube.com/watch?v=f_CYqTpsgkI

dla chętnych propozycja na spędzenie wspólnego czasu w kuchni :) , piosenka "Let's make a pizza" (zróbmy pizzę) może posłużyć jako wskazówka do przygotowania posiłku:)
https://www.youtube.com/watch?v=wkvfztlC2ho

uczymy się nowych słów, są to proste przyimki miejsca: in (w), on (na), under (pod), pomocne będą piosenki :
https://www.youtube.com/watch?v=8F0NYBBKczM
https://www.youtube.com/watch?v=jSvjtePq_TE

w piosence pojawia się pytanie Where's the...?  (gdzie jest...) , można wykorzystać je aby pobawić się z dzieckiem w chowanie np. auta lub misia do pudełka i zadawać pytania: Where's the car? ( teddy bear itd...)

dzieci które chciałyby poznać więcej słówek potrzebnych do opisania położenia przedmiotu zachęcam do pooglądania filmików:
https://www.youtube.com/watch?v=PKFgBK5fbfc
https://www.youtube.com/watch?v=DHb4-CCif7U
https://www.youtube.com/watch?v=xERTESWbqhU
 
w kolejnej piosence dzieci szukają małpki ukrytej w różnych miejscach w pokoju:
https://www.youtube.com/watch?v=idJYhjGyWTU

aby utrwalić poznane przyimki można samodzielnie wykonać kostkę, którą potem wykorzystamy do zabawy i nauki:
https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/grammar/prepositions/prepositions-place-words-dice/71893

młodsze dzieci na pewno  ucieszą się ze spotkania z naszymi przyjaciółmi z przedszkola : Cookie i Lulu
https://www.youtube.com/watch?v=Jyvd17eKlIQ&list=PLeik7ScQRMaRiiDoTEMu4lMonEy7w8pTh&index=1
https://www.youtube.com/watch?v=rpjrKaETbLk

możemy wspólnie zaśpiewać piosenkę "Body song", którą dzieci chętnie śpiewały i do której tańczyły :
https://www.youtube.com/watch?v=a1-k2EjjO_4

na zakończenie tradycyjnie kolorowanki , tematyka "kulinarna":)
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/dom-prace-domowe/jedzenie
https://www.e-kolorowanki.eu/warzywa/
https://www.e-kolorowanki.eu/owoce/

28 kwietnia 2020 
Na początek utrwalamy i poszerzamy słownictwo związane z ubraniami, pomocne będą filmiki:
https://www.youtube.com/watch?v=Q_EwuVHDb5U
https://www.youtube.com/watch?v=gQGwp7iNRCE
https://www.youtube.com/watch?v=rAtqLPCiTpk

w kolejnym filmiku dzieci muszą przed upływem czasu odgadnąć, jakie ubranie jest przedstawione na rysunku:
https://www.youtube.com/watch?v=PKOVLKo3Z9M

uczymy się zwrotu "I have" (Ja mam), budując proste zdania z użyciem nazw ubrań , np. I have a cap ( ja mam czapkę), I have a scarf (ja ma szalik), lub opisujemy część garderoby z użyciem nazwy koloru, np. green shorts (zielone spodenki), pink dress (różowa sukienka):
https://www.youtube.com/watch?v=jNg3KuUFkxU

powtarzamy również zwrot "put on"(załóż), tu także tworzymy proste polecenia, np. put on your coat
(załóż płaszcz), put on your hat (załóż czapkę)
https://www.youtube.com/watch?v=jTBVpfZWfBA
https://www.youtube.com/watch?v=-jBfb33_KHU

kolorowanki online na pewno spodobają się dzieciom:
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/rozne-ubrania?colore=online

obrazki można kolorować zarówno online jak również tradycyjnie  po ich wydrukowaniu, jest duży wybór, na pewno każdy znajdzie coś dla siebie
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/ludzie/odziez-i-obuwie

młodsze dzieci zachęcam do pooglądania filmiku o zabawkach , jest tam słownictwo, które znają z naszych zajęć , jak również kilka nowych słówek, oraz prosty zwrot "I want a ball" (ja chcę piłkę), "I want a doll " (ja chcę lalkę) 
https://www.youtube.com/watch?v=U5_3ilg190w
 dzieci na pewno pamiętają naszą piosenkę o zabawkach którą śpiewamy na zajęciach:
https://www.youtube.com/watch?v=q6PX-4TiPjU

 w kolejnej piosence o misiu pluszowym powtarzamy części ciała "My teddy bear has one nose" (mój miś ma jeden nosek) itd:
https://www.youtube.com/watch?v=666UZRBO5q8

kolejny filmik prezentuje słownictwo związane z zabawkami, po zapoznaniu się z wyrazami dzieci powtarzają głośno usłyszane słowa :
https://www.youtube.com/watch?v=gGxaTfzmuMI

kolorowanki związane tematycznie z zabawkami:
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/lalki-i-zabawki/rozne-zabawki-i-lalki
https://www.dla-dzieci.com.pl/kolorowanki/malowanki_do_druku_zabawki.html
https://www.jakoloruje.pl/zabawka.html


Od 20 do 24 kwietnia 2020 roku.

Dziś tematyka sportowa. W piosence (link poniżej) dzieci utrwalają poznane na zajęciach słownictwo związane z różnymi dyscyplinami sportowymi, jest tam też wiele nowych słówek, można je powtarzać a potem samodzielnie zaśpiewać 
https://www.youtube.com/watch?v=tgUSHk6JaTY

 w kolejnych  piosenkach  utrwalamy pytanie "Do you like...?"( Czy Ty  lubisz...?) i odpowiedź "Yes, I do" (Tak, lubię), podobną piosenkę śpiewamy na zajęciach, dodając do pytania kolejne dyscypliny sportowe, np. Do you like football? - Yes, I do.( Lubisz grać w piłkę? Tak, lubię ) Do you like swimming?- Yes, I do .(Lubisz pływać? Tak, Lubię)
https://www.youtube.com/watch?v=WCYTlVF-djw
https://www.youtube.com/watch?v=L-0yZ9DoRuk

dzieci mogą również pokolorować on line różne piłki , pracę można potem wydrukować:
https://www.kolorowankionline.net/pilki-sportowe

chłopcom na pewno spodobają się kolorowanki piłkarskie:
https://apmlodetalenty.pl/edukacyjne-materialy-do-zabawy/item/88-kolorowanki

dla dziewczynek Myszka Miki na wrotkach:):
http://www.dladziecikolorowanka.pl/myszka-miki/kolorowanki-do-druku-myszka-miki.php?id=66

lub sporty letnie dla wszystkich :
https://www.superkid.pl/kolorowanki-sporty-letnie


Dla dzieci młodszych piosenka I've got a plane:
https://www.youtube.com/watch?v=Wz-nMdgU59E&list=PLM-2Dc2rKG6Ic7IsIx0zB33AVVz-fVFkc&index=5
 zachęcam do śpiewania i "pokazywania" poszczególnych słów pojawiających się w piosence (plane-samolot, doll-lalka, ball-piłka) , dzieci bardzo dobrze znają ją z naszych zajęć i zawsze chętnie  "latają " jak samoloty :)

kolejna piosenka którą  śpiewamy w przedszkolu to " Colours song":
https://www.youtube.com/watch?v=cgDHQB7kgS0&list=PLM-2Dc2rKG6Ic7IsIx0zB33AVVz-fVFkc&index=3
 
na koniec tradycyjnie kilka kolorowanek:
http://www.kolorowankidladzieci.org/statki_i_samoloty-samolot.html
https://www.eprzedszkolaki.pl/karty-pracy/reka-rysuje-i-koloruje/718/kolorowanka-samolot
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/lalka-0
https://www.istockphoto.com/pl/wektor/kolorowanka-gm530612279-54757578
https://www.e-kolorowanki.eu/pilkarskie/kolorowanki-pilkarskie-do-wydruku/

Od 14 do17 kwietnia 2020 roku 

Dzieciom starszym proponuję dziś powtórkę z tematu "My House" - Mój dom.  Przypominamy sobie wszystkie poznane pomieszczenia w domu, aby dobrze je zapamiętać dzieci mogą powtarzać na głos usłyszane w nagraniu wyrazy:
https://www.youtube.com/watch?v=aOSJZbHoiY8

Dzieci mogą również zaśpiewać piosenkę "Where are you?" - Gdzie jesteś?.  Utrwalamy dzięki niej zwrot "I'm  in the kitchen", I'm in the garden",  - jestem w kuchni, jestem w ogrodzie, i.t.d:
https://www.youtube.com/watch?v=JlKANbZ7Vpg

Zachęcam rodziców i starsze rodzeństwo do zabawy z maluchami w nieco zmienioną wersję "chowanego", dzieci ukrywają się w jednym z pomieszczeń w domu, głośno zadajemy  im pytanie "Where are you?", a dzieci podpowiedzą nam po  angielsku  : I'm in the bedroom, I'm in the bathroom, i.t.d.

Po zabawie odpoczynek i czas na kreatywność, rysujemy nasz dom:
https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/grammar/prepositions-place/color-cut-and-stick-rooms-house/113674
 dzieci mogą również pokolorować, wyciąć i przykleić meble które są do wydrukowania wraz z tą kolorowanką (strona 2)

Dzieci młodsze zapraszam do zaśpiewania piosenki którą zawsze witamy się na naszych zajęciach:
https://www.youtube.com/watch?v=JLTfPXNeKtc

w kolejnej piosence dzieci pokazują "pajączka" wspinającego się w górę i w dół drzewa, zawsze wspaniale się przy tym bawimy , mam nadzieję,  że  przedszkolaki nie zapomniały naszych "układów tanecznych":)
https://www.youtube.com/watch?v=xxPqC7c4BsQ&list=PLLb2SfmYPusk9TNgAw4kuNzm9JLt_kF3h&index=7
 
Polecam kolorowanki związane tematycznie z piosenką : sun, rain , spider (słońce, deszcz, pajączek):
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/smieszny-animowany-pajak
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/tecza/




6 do 10 kwietnia 2020 
Aby umilić dzieciom czas spędzany w domu zachęcam do ,,powtórki”
z języka angielskiego. Młodsze dzieci mogą utrwalać nazwy kolorów oglądając poniższy filmik, zachęcam do wspólnej zabawy z dziećmi w odkrywanie otaczających Was kolorów w domu, oczywiście w języku angielskim

https://www.youtube.com/watch?v=OCzz9_Z1qDU

Dzieciom starszym proponuję powtórkę z części ciała, oglądając poniższy filmik mogą pokazywać na sobie wszystkie części ciała, o których jest mowa w nagraniu , rodziców oczywiście zachęcam do wspólnej zabawy.

https://www.youtube.com/watch?v=SUt8q0EKbms

Zachęcam do pooglądania krótkiego przypomnienia kolorów wraz z ich nazwami
https://www.youtube.com/watch?v=WmnLm69oEpE

następnie dzieci mogą pokolorować  gąsienicę na karcie pracy odpowiednimi kolorami ( oczywiście jeśli rodzice mają możliwość ją wydrukować i  pomogą w zadaniu:))
https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/vocabulary/colour/colorful-caterpillar/13562

Po kolorowaniu w ramach ćwiczeń ruchowych zatańczcie do piosenki :
https://www.youtube.com/watch?v=h4eueDYPTIg

możecie potem stworzyć własną kostkę do gry , za pomocą której  utrwalicie poznane słownictwo, pokolorujcie, wytnijcie i sklejcie ( poproście mamę lub tatę o pomoc, starsze rodzeństwo również mile widziane:))
https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/vocabulary/body-parts/body-parts/48654

lub pokolorujcie chłopca na karcie pracy:
https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/material-type/picture-description-exercises/body-parts/28654

Dziś utrwalamy nazwy poznanych kształtów , pomocne będą poniższe filmiki 
https://www.youtube.com/watch?v=vLeQJL-28K0
https://www.youtube.com/watch?v=lcl8uB2AWM0
https://www.youtube.com/watch?v=eZE5Ps2szWE&list=PL5WkNZHn4TdhS8583kd_CCOy1YRGkli6h

możemy również pokolorować figury na kartach pracy:
https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/vocabulary/shapes/shapes-and-colours/21465
https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/material-type/fun-activities-and-games/geometry-shapes/30696


Dzieciom młodszym polecam piosenkę o zwierzątkach mieszkających na farmie, dzięki niej możemy również utrwalić pojęcia big ang small (duży i mały)
https://www.youtube.com/watch?v=5kug3Q1F3BQ

zachęcam do kolorowania poznanych zwierzątek:
https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/grammar/there-there-are-there-was-there-were/farm-animals-kindergarten/105470
można też samemu zrobić maskę ulubionego zwierzaka, oczywiście własnoręcznie pokolorowaną:
https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/material-type/fun-activities-and-games/masks-farm-animals/61808

proponuję aby dzieci pooglądały poniższy filmik,  w przedszkolu zawsze rozpoczynamy nasze zajęcia od utworzenia dużego  i małego koła -big circle and small circle
https://www.youtube.com/watch?v=ALcL3MuU4xQ


Na koniec przesyłam kolorowanki świąteczne, aby dzieci zostając w domach poczuły atmosferę Świąt Wielkanocnych:
https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/vocabulary/shapes/easter-shapes-and-colours/4445
https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/vocabulary/easter/easter-card-i/22889
https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/vocabulary/easter/my-easter-egg/21952
https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/vocabulary/easter/easter-card-ii/22891

Życzę wszystkim dzieciom oraz ich rodzicom ciepłych ,rodzinnych i radosnych (mimo wszystko) Świąt Wielkanocnych, mam nadzieję że wkrótce znów spotkamy się w przedszkolu aby kontynuować naszą przygodę z językiem angielskim.

HAPPY EASTER !!!!!