"W sadzie i ogrodzie" grupa "Biedronki"

„W sadzie i w ogrodzie”
 
      W ubiegłym tygodniu tak jak i pozostałe grupy w przedszkolu „Biedronki” realizowały temat „W sadzie   i w ogrodzie”. Zajęcia i zabawy edukacyjne nazywane również „zintegrowaną działalnością edukacyjną” prowadzone są na podstawie przyjętego przez przedszkole programu „Nasze przedszkole” autorstwa  Małgorzaty Kwaśniewskiej oraz Wiesławy Żaby-Żabińskiej. Ogólny cel edukacji przedszkolnej, którym jest wspomaganie rozwoju dziecka poprzez świadome podejmowanie zorganizowanych działań edukacyjnych, przyczyniają się do aktywnego nabywania przez dzieci doświadczeń. Staramy się, aby zajęcia były ciekawe, przekazywały jak najwięcej wiadomości oraz były przyjemnie dla naszych małych podopiecznych.

             Grupa „Biedronki” zdobywała w ubiegłym tygodniu podstawową wiedzę na temat warzyw i owoców. Dzieci z wielkim zaciekawieniem słuchały zajęć, same dzieliły się informacjami i doświadczeniami jakie posiadały. Poznawały warzywa i owoce wielozmysłowo (poprzez wzrok, węch, dotyk), nazywały je (dokonywały analizy i syntezy, zadawały zagadki – każdy według własnych możliwości), kategoryzowały oraz przeliczały. W ramach zajęć plastycznych stali się małymi malarzami, malowali owoce ustawione przez nie same (martwa natura, malowanie na określony temat) oraz wycinały i sklejały jabłka – rozwijając swoją motorykę małą oraz wrażliwość artystyczną. Dzieci przypomniały sobie graficzny zapis litery „o” wielkie oraz małej, drukowanej i pisanej, cyfr 1,2. Udaliśmy się do pobliskiego warzywniaka, gdzie miła sprzedawczyni zapoznała dzieci ze swoją pracą – dziękujemy. Nasi mali podopieczni z niewielką pomocą wykonali sałatkę owocową oraz komponowali własne kanapki wybierając te warzywa, które im odpowiadają (zachęcane spróbowały również cebuli). Dziękujemy rodzicom za współpracę.

      Dzieci są żądne wiedzy i doświadczeń, trzeba jedynie nimi odpowiednio pokierować. Ciekawość i chęć odkrywania nowych rzeczy, otwartość na świat poparte są dużymi możliwościami dzieci w tym wieku. Rodzice powinni wspierać dzieci, stojąc często „obok”, nakierowując ich tak, aby one same zdobywały wiedze o otaczających ich świecie, niech będą odkrywcami, dzięki czemu w przyszłości one same będą rozwiązywać swoje problemy.  
 
„Wszystko, czego się dotąd nauczyłeś, zatraci sens, jeśli nie potrafisz znaleźć zastosowania dla tej wiedzy.” Paulo Coelho.