Marzec
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.
- Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
- Uświadamianie następstwa dni tygodnia.
- Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory
roku.
- Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe
na drzewach.
- Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania
wniosków na podstawie jej wyników.
- odkrywanie litery z,Z małej i wielkiej ,drukowanej i pisanej na podstawie wyrazu- zegar,
- Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie
przedszkolnym.
- Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów..
-odkrywanie litery u,U małej i wielkiej, drukowanej i pisanej na podstawie wyrazu- ulica,
- Rozwijanie zainteresowania punktami usługowymi funkcjonującymi w otoczeniu.
- Rozwijanie słownika czynnego dziecka.
- Doskonalenie sprawności grafomotorycznej.
- Zachęcanie do tworzenia własnych kompozycji i prac plastycznych.
- Rozwijanie umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek.
- Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole i używania zwrotów proszę, dziękuję.
- Rozbudzanie zainteresowania mniej znanymi zawodami: piekarz, młynarz.
- Zachęcanie do zakładania hodowli i prowadzenia obserwacji.
- Zachęcanie do codziennych spacerów i zabaw na świeżym powietrzu.
-odkrywanie litery c,C małej i wielkiej ,drukowanej i pisanej na podstawie wyrazu- cebula,
- Doskonalenie percepcji słuchowej –wyróżnianie głosek w wyrazach i kolejne ich nazywanie.
- Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego – ustalanie kolejności zdarzeń i porządkowanie
obrazków w historyjkach obrazkowych.
- Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania.
- Posługiwanie się liczbami dla zaznaczania liczby elementów w zbiorze
PIOSENKA DO NAUKI „ ŻARTOWNIŚ MARZEC"
I. Idzie marzec poprzez pola i łąki podmokłe,
a ubranie ma od deszczu prawie całkiem mokre.
Gwiżdże sobie wesolutko,skacze tak radośnie!
Tu napsoci,tam napsoci swojej cioci wiośnie.
Ref. W marcu,w marcu jest jak w garncu,
taki pogodowy sos!
Kto nie wierzy,ten dostanie prztyczka w nos!
Kap,kap,kap,kap-deszcz.
Ciap,ciap,ciap,ciap-śnieg.
Puk,puk,puk,puk-grad.
Uuuuu-wiatr! 2x
II. Wiosna wzięła się pod boki,dziecijest jej szkoda.
-Oj, ty marcu łobuziaku,co to za pogoda!
Dzieci chcą iść do ogrodu,chcą iść na spacerek.
Przydałby się promyk słońca i ciepły wiaterek.
Ref. W marcu,w marcu...
III. Marzec skoczył hop! pod chmury i mówi do cioci:
-Ciociu wiosno,zaraz słońce cały świat ozłoci.
Ale to jest przecież nudne,gdy tak słońce świeci.
Deszczu,śniegu,gradu troszkę rzucę więc na dzieci!
WIERSZ DO NAUKI „ WIOSNA"
Przyszła do nas piękna wiosna.
Wielką radość nam przyniosła!
Najpierw zawiał ciepły wietrzyk.
Potem z chmurki mokry deszczyk.
Zaświeciło jasne słonko,
zatrzymało się nad łaką.
A na łące jest zabawa.
Pąki kwiatów,świeża trawa,
wszystko pachnie,błyszczy,świeci
patrzcie dzieci,bocian leci!
Boćki tu się rozgladają,
i owady są też tu,
Wszystko budzi się ze snu.