Marzec

Marzec

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
 
- Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.
- Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
- Uświadamianie następstwa dni tygodnia.
- Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory
   roku.
- Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe
   na drzewach.
- Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania
  wniosków na podstawie jej wyników.
- odkrywanie litery z,Z małej i wielkiej ,drukowanej i pisanej na podstawie wyrazu- zegar,
- Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie
    przedszkolnym.
- Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów..
-odkrywanie litery u,U małej i wielkiej, drukowanej i pisanej na podstawie wyrazu- ulica,
- Rozwijanie zainteresowania punktami usługowymi funkcjonującymi w otoczeniu.
- Rozwijanie słownika czynnego dziecka.
- Doskonalenie sprawności grafomotorycznej.
- Zachęcanie do tworzenia własnych kompozycji i prac plastycznych.
- Rozwijanie umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek.
- Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole i używania zwrotów proszę, dziękuję.
- Rozbudzanie zainteresowania mniej znanymi zawodami: piekarz, młynarz.
- Zachęcanie do zakładania hodowli i prowadzenia obserwacji.
- Zachęcanie do codziennych spacerów i zabaw na świeżym powietrzu.
-odkrywanie litery c,C małej i wielkiej ,drukowanej i pisanej na podstawie wyrazu- cebula,
- Doskonalenie percepcji słuchowej –wyróżnianie głosek w wyrazach i kolejne ich nazywanie.
- Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego – ustalanie kolejności zdarzeń i porządkowanie
  obrazków w historyjkach obrazkowych.
- Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania.
- Posługiwanie się liczbami dla zaznaczania liczby elementów w zbiorze
 
PIOSENKA DO NAUKI  „ ŻARTOWNIŚ MARZEC"
 

 I. Idzie marzec poprzez pola i łąki  podmokłe,
  a ubranie ma od deszczu prawie całkiem mokre.
  Gwiżdże sobie wesolutko,skacze tak radośnie!
  Tu napsoci,tam napsoci swojej cioci wiośnie.
 
 Ref.   W marcu,w marcu jest jak w garncu,
           taki pogodowy sos!
           Kto nie wierzy,ten dostanie prztyczka w nos!
           Kap,kap,kap,kap-deszcz.
           Ciap,ciap,ciap,ciap-śnieg.
           Puk,puk,puk,puk-grad.
           Uuuuu-wiatr! 2x


  II.  Wiosna wzięła się pod boki,dziecijest jej szkoda.
     -Oj, ty marcu łobuziaku,co to za pogoda!
      Dzieci chcą iść do ogrodu,chcą iść na spacerek.
      Przydałby się promyk słońca i ciepły wiaterek.

Ref. W marcu,w marcu...

  III. Marzec skoczył hop! pod chmury i mówi do cioci:
   -Ciociu wiosno,zaraz słońce cały świat ozłoci.
    Ale to jest przecież nudne,gdy tak słońce świeci.
    Deszczu,śniegu,gradu troszkę rzucę więc na dzieci!


WIERSZ DO NAUKI „ WIOSNA"

 Przyszła do nas piękna wiosna.
 Wielką radość nam przyniosła!
 Najpierw zawiał ciepły wietrzyk.
 Potem z chmurki mokry deszczyk.
 Zaświeciło jasne słonko,
 zatrzymało się nad łaką.
 A na łące jest zabawa.
 Pąki kwiatów,świeża trawa,
 wszystko pachnie,błyszczy,świeci
 patrzcie dzieci,bocian leci!
 Boćki tu się rozgladają,
 i owady są też tu,
 Wszystko budzi się ze snu.